De door ons aangeboden Alfa Giulietta betreft de Super editie en een van de laatste in de uitvoering met de geliefde 170pk motor. Deze krachtige benzinemotor met de zelfschakelende intelligente TCT 6-versnellingsbak maken van de Giulietta dan ook een heerlijke rijdersauto. In de laatste editie heeft Alfa haar best gedaan om de Giulietta nog fraaier op de weg te zetten. Aantrekkelijke opties als ...
De door ons aangeboden schitterende Alfa Romeo Tonale betreft de 130pk in de zogenaamde mildhybride versie. Deze Tonale is uitgerust met de combinatie van de zuinige 1,5 liter (130 pk) benzinemotor, de soepel schakelende automatische 7-versnelingsbak en met voorwielaandrijving. De in de transmissie geïntegreerde elektromotor kan een extra boost geven van 20pk. De slimme lithium batterij zorgt ...
De door ons aangeboden Alfa 75 betreft de 1.8 turbo Quadrifoglio Verde. Deze uitvoering was in de jaren 1990 en 1991 de top van de 75 serie en is daarmee vrij zeldzaam. De turbo QV beschikt over 165pk en dat is genoeg voor een door de fabriek opgegeven snelheid van 210 kmh. Onze 75 is uitgevoerd in zwart (nero) met af fabriek een grijs leren interieur en dat is vrij uniek. Daarnaast beschikt deze ...
De door ons aangeboden Alfa Giulia betreft de 280pk uitvoering in de vernieuwde editie. Deze Giulia is uitgerust met de supersnelle combinatie van de krachtige 2,0 liter (280 pk) benzinemotor, de heerlijke automatische 8-versnelingsbak van ZF en dan met achterwielaandrijving. Wat een prachtige kleurencombi voor deze Giulia in middengrijs metallic en een rood leren Veloce interieur, dan ook nog ...
De door ons aangeboden Alfa Spider is voorzien van veel opties als elektrisch verstelbare stoelen, navigatie en Carplay. Deze Spider met de tijdloze lijnen van Giugiaro heeft de krachtige (185 pk) en soepele 2,2 liter benzinemotor en is ronduit schitterend in zwart gecombineerd met het rood leren interieur en de fraaie TI lichtmetalen velgen. Kortom een mooie Spider met ook nog eens een ...
De door ons aangeboden Alfa Giulia is uitgerust met de krachtige 2,0 liter (200 pk) benzinemotor in combinatie met de heerlijk soepele automatische 8-versnelingsbak van ZF. Deze Giulia is uitgevoerd in de schitterende kleur Bianco Lunare met een zwart Veloce interieur, elektrisch verstelbare stoelen, Apple Carplay, elektrisch schuifdak, zwarte 19inch velgen etc. etc. Kortom een schitterende jonge ...
De door ons aangeboden Alfa Stelvio betreft de Sprint uitvoering. Deze Stelvio is uitgevoerd in de chique kleurencombinatie van zwart metallic met een zwart vol lederen Veloce interieur en zwarte raamlijsten. Deze Stelvio beschikt niet alleen over de 4WD optie maar is daarnaast uitgerust met de krachtige 200pk benzinemotor welke erg goed combineert met de automatische 8 versnellingsbak. Deze Alfa ...
De door ons aangeboden Alfa Giulia betreft het nieuwste type en is uitgerust met de soepele en koppelrijke 2,2 liter (190 pk) dieselmotor en de uitmuntende automatische schakelende 8v versnellingsbak. Deze jonge Giulia met mooie kilometerstand oogt buitengewoon aantrekkelijk in Alfarood en rood lederen bekleiding. De aankleding van deze Alfa is werkelijk om door een ringetje te halen, zeer ...
De door ons aangeboden Fiat Tipo betreft de aantrekkelijke Cross uitvoering in zilvergrijs metallic. De Cross editie is stoer uitgevoerd en staat dan ook wat hoger op de wielen, heeft dakrails meegekregen en zwarte wielkastranden. Al met al erg smaakvol gedaan door Fiat! Deze Tipo is voorzien van de zuinige 100pk benzinemotor, gecombineerd met de fijne handgeschakelde 5 versnellingsbak. De Cross ...
Deze stijlvolle Fiat 500 betreft een keurig onderhouden exemplaar in de mooi complete Rockstar uitvoering. Deze Italiaanse is in zwart, gecombineerd met het panoramadak, de lichtmetalen velgen en de smaakvolle wit-zwarte bekleding met ruit een verschijning zoals alleen de Italianen deze op de weg kunnen zetten. Ook nog eens voorzien van veel plezierige opties, als bijvoorbeeld parkeersensoren en ...
Deze aantrekkelijke Fiat 500X, met weinig kilometers achter de rug, betreft de compleet uitgevoerde Lounge uitvoering met de krachtige 150pk 1.3 liter benzinemotor, gecombineerd met de soepele automatische 6 versnellingsbak. De 500X is een super praktische en ruime Fiat, deze versie is voorzien van veel opties als fraaie 17inch lichtmetalen velgen, navigatie, achteruitrijcamera, parkeersensoren, ...
Deze fraaie jonge Fiat 500X betreft de aantrekkelijke Sport uitvoering met de krachtige 120pk benzinemotor, gecombineerd met de soepele handgeschakelde 6 versnellingsbak. De 500X is een super praktische en ruime Fiat, deze versie is voorzien van veel opties als fraaie 18inch lichtmetalen velgen, navigatie, parkeersensoren, etc. In wit met de mooi contrasterende zwarte raamlijsten, mat chromen ...
De door ons aangeboden Jeep Renegade betreft de ultieme uitvoering namelijk de Trailhawk. De Trailhawk is door de door Jeep ontwikkelde formule voor de beste 4x4 capaciteiten in alle rijomstandigheden. De Trailhawk editie is lekker compleet uitgevoerd met onder meer fraaie lichtmetalen velgen, navi, camera en pdc. Bovendien betreft dit de hybrid uitvoering met een 180pk 1,3 liter benzinemotor, zo ...
De Maserati Grecale, wat is dat ook alweer? Toegegeven, je ziet hem zelden, maae de Maserati Grecale kennen we al een tijdje. Vernoemd naar de Mediterrane noordoostenwind is het letterlijk en figuurlijk de deur naast de Levante, die de naam deelt met de oostenwind in het Middellands Zeegebied. Voor de etymologie-liefhebbers: Grecale staat voor wind uit Griekenland, Levante voor wind uit de hoek waar de zon opkomt; kompastechnisch geen speld tussen te krijgen. En nu we toch bezig zijn: Folgore zal menigeen associëren met een gezonde bruine boterham of, met wat meer fantasie, een Urker visvrouw in traditionele kledij, maar het is Italiaans voor bliksem. Bovendien spreek je het uit als Vólkorre, waardoor de Nederlandse woordgrappen schipbreuk lijden. Maserati Grecale Folgore De auto staat op het Giorgio-platform, net als de Alfa Romeo Giulia en Stelvio. Dan zou je in de verleiding kunnen komen te denken dat de Grecale een Stelvio met kapsones is, maar dat zou veel te kort door de bocht zijn. Om te beginnen is het Giorgio-platform ‘scalable’ en van die vrijheid heeft Maserati gebruik gemaakt door de wielbasis langer te maken. Dientengevolge is de Grecale een stuk langer dan de Stelvio, maar hij blijft uiteraard wel netjes en nederig onder zijn grote broer Levante. Los van de meetlat geeft ook het netvlies een heel ander beeld. Het frontaanzicht van de Gercale wordt gedomineerd door de lage luchthapper en verticaal georiënteerde koplampen, zoals we dat eerder zagen op de MC20 en wat ook het nieuwe Maserati-gezicht moet worden. Aan de zijkanten de drie roostertjes die een knipoog maken naar de A6 GT uit 1947 en aan de achterkant een hint naar de 3200 GT door middel van boemerangvormige achterlichten. Tenminste, dat zegt Maserati. Wij zien het amper en zijn er vrij zeker van dat je een boemerang met deze vorm nooit terugkrijgt. Hoe is de Maserati Grecale Folgore vanbinnen? Op het gebied van interieurs heeft Maserati flinke sprongen gemaakt. De Grecale ademt klasse en exclusiviteit en Maserati heeft flink zijn best gedaan de Folgore een eigen gezicht en sfeer te geven. Hoedt u voor koperdieven: voor je het weet gaan ze er met het halve interieur vandoor. De metaal is verweven met koolstofvezel en in veel stukken bekleding zijn koperkleurige accenten verwerkt. Het welbekende analoge klokje heeft zijn stap in het digitale tijdperk gemaakt, wat als voordeel heeft dat je het allerlei functies en layouts kan geven. De klokken bestaan uit een groot scherm en op de middenconsole krijg je nog eens twee schermen, zodat je minder diep in menu’s hoeft te spitten voordat je vindt wat je zocht. De stoelen voelen stevig aan, maar hadden wat ons betreft wel wat verder omlaag gekund. Voorin biedt de Grecale royaal ruimte en op de achterbank is dat niet veel minder. De kofferbak meet een acceptabele, maar niet indrukwekkende 535 liter. Een elektrische SUV, rijdt dat nog als een Maserati? Met een knop op het stuur kies je de rijkarakteristiek van de Grecale Folgore en we beginnen onze testrit, die van Lecce over voornamelijk snelwegen naar Santa Maria di Leuca in het onderste puntje van de hak van Italië voert, in standje GT. Dat is sportieve taal voor ‘comfort’, je hebt niet veel kilometers nodig om je dat te realiseren. De Grecale is opvallend comfortabel, mede dankzij het dynamische onderstel met standaard luchtvering. Op de plekken waar het asfalt minder wordt echter valt het allemaal enigszins door de mand en krijg je de klappen wel heel nadrukkelijk door. Daarbij helpt ook niet mee dat onze testauto op de grootste bandenmaat, 21 inch, is gezet. De aandrijflijn, bestaande uit twee elektromotoren met identiek vermogen (205 kW, systeemvermogen 410 kW) en een prettige 820 Nm, komt goed uit de verf en blijft over het grootste deel van het spectrum lekker alert en levendig. De rijwind blijft minimaal en ook het afrolgeluid van de banden houdt de koets goed buiten. Mocht je bang zijn in te dutten, weet dan dat je in stand Sport een synthetisch motorgeluid krijgt voorgeschoteld. Dat mag je nep vinden, maar dat zeiden we een halve eeuw geleden ook toen de synthesizer zijn intrede maakte en tot op de dag van vandaag zijn de grootste hits vaak voor een belangrijk deel elektronisch gegenereerd. Hoe dan ook, die sportstand verleidt ons de terugweg via de kust te aanvaarden, over kronkelende stroken matig asfalt die aan de rotswand boven de Adriatische zee lijken te hangen. Ondanks dat de besturing lekker zwaar en direct voelt, merk je in snelle bochten wel dat je 2,5 ton uit zijn koers duwt. Het onderstel moet erg zijn best doen en dat merk je. Toegegeven, dat zijn de natuurwetten, maar er zijn merken in dit segment die daar beter mee weten af te rekenen. Zijn ronkende naam ten spijt is de Grecale vooral een uiterst comfortabele SUV. Wat kost dat? Toegegeven, met € 124.600 is de elektrische Folgore 70 mille goedkoper dan de Modena met V6 met bijna dezelfde prestaties. Maar een Porsche Macan Electric is er vanaf zo’n 90 mille en de Lotus Eletre vanaf net geen ton. Aan de andere kant: hoe vaak zie je een Grecale? Precies. Exclusiviteit in combinatie met zo’n iconisch merk; dat mag best wat kosten. Maserati Grecale